نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2173
-
الف
+

آخرین جزئیات از نحوه برگزاری سی و نهمین جشنواره فلم فجر

سی و نهمین جشنواره فلم فجر، امسال بدون نمایش فلم برگزار خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد»، دبیر سی و نهمین جشنواره فلم فجر اعلام کرد این جشنواره در سال روان بدون نمایش فلم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: انتخاب شیوه برگزاری جشنواره فلم فجر دشوار بود. ساده‌ترین تصمیم لغو برگزاری این رویداد بود اما نمی‌دانستیم که آیا این بهترین تصمیم است یا خیر اما در نهایت با جمع‌بندی‌های متعدد ما با سینماگران، تصمیم گرفتیم این جشنواره را فقط برای داوران برگزار کنیم.

بر اساس اظهارات این مقام مسئول، در سی و نهمین جشنواره فجر ایران هیچ فلمی به نمایش درنخواهد آمد و داوران در بخش‌های مختلف فلم‌ها را خواهند دید اما اگر شرایط کرونایی بهبود یابد این امکان وجود دارد عموم مردم هم بتوانند با رعایت پروتکل‌های صحی به تماشای آثار منتخب بنشینند.

بدین ترتیب که آثار کاندیدای هیأت داوران از جمع فلم‌های رسیده در بخش‌های گوناگون برای مخاطبان اولویت اول (سینماگران و اصحاب رسانه) و در اولویت دوم برای مخاطبان به شیوه ۵۰ درصدی به نمایش درخواهد آمد.

در این دوره از جشنواره، هیأت داوران تمام آثار واجد شرایط حضور در جشنواره اعم از فلم‌های حرفوی و فلم‌های اول کارگردان‌ها را در همه بخش‌ها مورد داوری قرار می‌دهد.

در این دوره هیات داوران این بخش از میان فلمهای مستند بلند (بالای ۷۰ دقیقه) حاضر در چهاردهمین جشنواره فلم مستند سینماحقیقت، یک فلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد و همچنین هیأت داوران بخش فلم‌های کوتاه از میان فلم‌های کوتاه حائز شرایط (۳ تا ۱۵ دقیقه) حاضر در سی و هفتمین جشنواره فلم کوتاه تهران، یک فلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد.

فارس به نقل از دبیر سی و نهمین جشنواره فلم فجر ایران نوشت: جشنواره در موعد مقرر ۱۲ تا ۲۲ دلو(بهمن) برگزار می‌شود و برگزیدگان ۲۷ سیمرغ روز ۲۲ بهمن اعلام خواهد شد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر